GAIS 1-1 Östersunds FK

Jag såg inte matchen. Var på styrelsemöte för min dotters förskola (jag vill i princip ha kommunal förskola men med det dysfunktionella NPM-styre som präglar förskoleverksamheten i Muppsala Kommun så känns det ärligt talat inte aktuellt). Eftersom styrelsen, likt undertecknad, består av självgod medelklass som måste upprätthålla i alla fall ett sken av verksamheter och aktiviteter från morgon till kväll alla dagar i veckan, är det svårt att finna tider som passar alla. I det läger upplevde jag att det inte gick att hänvisa till att man skulle se GAIS på televisionen. Man kan ju egentligen tycka att mina mänskliga rättigheter har kränkts, men det får man la inte säga i detta djävla landet!

Nåväl, nog var man en smula nöjd över ännu ett mål i fjärde tilläggsminuten. Det är inte något som GAIS varit känt för tidigare. Sedan förstod man av redogörelserna på .nu att det inte var något upplyftande att titta på, vilket gjorde min kväll något bättre i efterhand. Samtidigt var ju förväntningarna på matchen mot Östersunds FK avgrundsdjupt låga i förväg, så en poäng var kanske positivt i det hänseende.

Prognos för slutplacering efter tre omgångar: 11 (oförändrat från föregående omgång).

 

Kommentera

