Det grönsvarta mörket

Det finns en liten ort någonstans i de mörkaste skogarna som faktiskt heter Mörkret. En kompis till mig när jag pluggade på Umeå universitet hade i sin tur en kompis som var född där. Denne person var väldigt inne på dödsmetall och var därför väldigt glad i att han, utan att ljuga, kunde säga att ”I was born in Darkness!”. Jag kan inte riktigt säga samma sak, mörkret är något jag fått lära mig att hantera efter hand.

Nej, det har inte blivit mycket GAIS, eller något annat, på denna blogg för en tid. Det är inte tvunget för att jag inte sett matcherna. Kanske snarare just därför. Jag missade matchen mot Syrianska (1-4), på grund av en disputationsfest. Vid några andra tillfällen har jag inte kunnat ge matchen full uppmärksamhet. Jag kan inte säga att det varit någon större förlust i mitt liv.

Medan folk och fä bråkar i diverse forum kring graden av kritik kontra stöttande för att lösa framtiden – om det nu finns en sådan – har jag i hög grad retirerat till min egen kokong. Slängt ut mig diverse aggressioner mot spelarnas bristande professionalitet, vilket förvisso i många fall kan vara i sak korrekt, och börjat förberedda mig för nästa år. Som exilare kommer detta förstås att bli ännu omständigare, då det blir svårt att se matcherna. Utan att se matcherna blir det svårt att kommentera och tycka och risken är att detta gör bloggen lite meningslös.

Den har emellertid inte startat som en specifik GAIS-blogg och den kommer att bestå som en sådan. Vi får ser hur det blir. Jag hoppas i alla fall komma lös till Djurgården borta om några veckor. Vi får hoppas att TV4 Hammarby lämnar plats i sin sändningskalender för lite andra lag.

2 comments

  1. Du kanske kan få se GAIS på närmare håll än du anar. Studenternas ligger mitt i stan och nära Akademiska….
    Inte särskilt omständligt att ta sig dit.
    Sist jag såg dem på arenan var 1974. Det blev 0-6 till Atleterna och medaljutdelning respektive nedflyttning. Det var svinkallt och tog ca 20 mil i bilens maximala värmeförmåga innan vi tinat upp någorlunda.

Kommentera

