Peter Ijeh

Peter Ijeh är klar för GAIS.

*suck*

och

*stön*

Suck och stön var min initiala reaktion men jag kanske skall revidera det hela lite. Det tog någon halvtimme att gå från magen och hjärtat till hjärnan.

Magkänslan är att han inte kommer att hålla vikt och hälsa för att vara ett första alternativ.

Samtidigt säger hjärnan att han har gjort en hel del mån och under rätt förutsättningar är en ny Santos. Med Mervan Celik borta så måste vi kunna flytta ner/ut Bassombengt på mittfältet igen. Ålder är inte tvunget något negativt. Under söndagen låg jag i soffan och såg en bra insats från Marco di Vaio i Bologna och den i år på nyttfödde Seedorf i Milan. Båda är 35 år och båda gjorde mål. Förvisso skulle Seedorf fått en straff emot sig och Milan men han var ändå bättre än den unge spolingen Zlatan Ibrahimovic som filmade till sig en sådan. Antonio Di Natale är bara 34 år ung och gör nästan lika många mål på en säsong. Serie A kan vara långsamt emellanåt och gynna åldringar men vad är då inte allsvenskan? Petiga domare brukar sänkta tempot till snigelfart och tempot blir därmed tämligen Italienskt med små spattiga rörelser när lagen försöker spela brittiskt mellan de långa avbrotten för att någon har stukar luggen eller behöver byta pannband.

I hjärtat skaver samtidigt det där med tiden i dls – även om det var en relativ misslyckad tid rent sportsligt. Ja och sedan var det frågan om MP och PI i kombo och då är vi tillbaka i magtrakten igen.

Jag blev mindre orolig när jag såg att hans lön skall vara delvis prestationsbaserad. Något jag under i stort sett alla andra omständigheter är skeptisk till men i rollen som en av GAIS ”ägare” så vänder jag gärna 180 grader.

3 comments

  1. Märker att hela ditt inlägg formar sig till någon slags deperat jakt efter tröst, förståelse och mening. Det är synd om människorna. Eller: de e la’ GAIS som en och annan brukar uttrycka saken.

  2. Så kan det vara, Peter. Den främsta anledningen till jaktens fruktlösa utsikter torde vara att jag av någon anledning inte kommer in på .nu – min självspäkande, kollektiva snuttefilt i den grönsvarta tillvaron.

  3. Jag tror att .nu kollapsat av anstormingen helt enkelt. Har också försökt gå in där för att gotta mig åt kommentarerna. Den här historien är ju helt enkelt för bra för att vara sann.

Kommentera

